First week in Sandringham - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Amber Pullens - WaarBenJij.nu First week in Sandringham - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Amber Pullens - WaarBenJij.nu

First week in Sandringham

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 September 2015 | Australië, Sandringham

Hello mates (dat zeggen ze hier tegen iedereen, net zoals darling en sweetie, in alle situaties zonder dat je de persoon hoeft te kennen).

De eerste week in Sandringham (melbourne) heb ik overleefd, wooeehoo. Ik zit een half uur van Melbourne vandaan met de trein, dus dat is prima te doen. Het enige deel dat Melbourne heet is het centrum (the city center) en alle omliggende plaatsen hebben een andere naam (zoals Sandringham), maar horen wel bij Melbourne.

Het was een turbulente eerste week met veel nieuwe en leuke ervaringen. Dit begon al in het vliegtuig naar Melbourne toe, met een overstap in Dubai. Van Schiphol naar Dubai is het 6 uur vliegen (klok gaat 2 uur vooruit), dus dat is prima te doen. In het vliegtuig had ik de beste plek ever, bij het raam en ik kon me benen helemaal strekken. Gedurende de vlucht krijg je eten en drinken aangeboden en ik moet toegeven dat het nog van aardig goeie kwaliteit was. Dit zorgde echter ook voor een klein probleempje. Om het eten neer te kunnen zetten kun je normaal gesproken bij de stoel voor je een tafeltje uitklappen. Alleen had ik nu geen stoel voor me staan,, Dus je raadt het al; ik had geen idee waar ik dat tafeltje vandaan moest halen. Na vijf minuten van zoeken en onrustig heen en weer bewegen heb ik toch maar besloten om het aan mijn buurvrouw te vragen, zij had hier duidelijk meer ervaring mee :S Wat bleek nu de armleuning kan je open maken en daar zit een uitvouwbaartafeltje in,, wist ik veel... Maar goed in Dubai had ik uiteindelijk 50 minuten om over te stappen. Dit is kort. Dubai is zoooooooo groot en alle winkels waren nog open, dat ik echt even door moest lopen. Uiteindelijk werd ik met een trein (ja serieus !!) naar de gate gebracht... En ondertussen zie ik er superslim uit; alsof ik dit zeker vaker hebben gedaan. Want er is een familie naar mij toe gekomen met de vraag of ik ze wilde vertellen waar ze heen moesten,, 'Uhm just follow the signs'
Maar ik was ruim op tijd voor de vlucht van Dubai naar Melbourne, deze vlucht duurt 13 uur en dat is laannnggg. Het scheelde dat er niemand naast mij zat en ik dus lekker languit kon gaan liggen, maar ook dat was ik na 2 uur weer beu. Ook tijdens deze vlucht kregen we allerlei etenswaar en drinken aangeboden, maar de kwaliteit was een stuk minder, helaas. Maar ik heb het overleefd en was netjes, volgens dienstregeling XD, in Melbourne. Hier stond Sophie mij op te wachten en zijn we naar huis gereden.

De andere au-pair was nog in huis tot vrijdag. Dit vond ik super chill, omdat het mij de mogelijkheid gaf om bij te komen van mn jetlag (hier had ik welgeteld 1 dag last van) en het gezin een beetje te leren kennen. Iedere middag ben ik met Angela en de kinderen mee geweest, zodat ik ook de buurt leerde kennen. Dus dat was heel fijn. Het is echt een superleuke familie, waar ik me al helemaal thuis voel. De oudste, Anna, gaat iedere dag naar school van 9 tot half 4, dus die breng en die haal ik van school. De jongste, Viggo en Dex, gaan 6 uur in de week naar kindergarten (soort peuterspeelzaal). Hier heb ik mijn handen iets voller aan :) De kinderen zijn vaak buiten en mijn vervoermiddel is de bakfiets. De mensen in Australië kennen dit niet, sowieso geen fietsers, dus ik ben een hele attractie daar op de weg XD. Daarnaast moet je hier op de fiets ook een helm dragen en ik moet zeggen dat ik me daardoor zeker aantrekkelijker voel.

Mijn huis zit vijf minuten van de zee af met de meest mooie uitzichten en je kan helemaal langs het strand wandelen, dus dat is super tof ! Helemaal nu het weer hier iets beter wordt,, De huizen hier kennen geen isolatie, wat echt een ramp voor mij is. Het is zo koud, dat wanneer ik binnenkom ik gewoon een extra jas aantrek. Zo meteen in de zomer is dat niet erg, want dan kan het hier goed 30-40 graden worden. Maar voor nu zijn mijn dikke wintersjaal en warme thee mijn beste vrienden !!

Het afgelopen weekend heb ik ook al andere au-pairs uit de buurt leren. Dit is echt super tof en het was super gezellig. Dus volgend weekend spreek ik er weer met een aantal af. Ik had op een besloten facebookpagina een bericht gepost en binnen no time hadden daar allemaal mensen op gereageerd en stond mn agenda vol met dates. En ik moet zeggen dat als je de eerste keer zo iemand ontmoet het voelt alsof je op een eerste date gaat XD Maar het is super leuk en ik kan niet wachten om nog meer nieuwe mensen te ontmoeten !!

De volgende keer zal ik er ook voor zorgen dat ik foto's heb om erop te zetten :)

Bye,
Amber



  • 06 September 2015 - 20:11

    Jenny :

    Wat leuk Amber dat je zo'n reisverslag maakt. Fijn dat alles goed is gedaan en dat het gezin fijn is en je leuke mensen hebt ontmoet.
    X Jenny en de rest natuurlijk

  • 06 September 2015 - 21:31

    Mama:

    Hoi schat,

    Hier lijkt het net of je gewoon op vakantie bent. Over een week of wat komt het besef dat het een wat langere vakantie is. Fijn te lezen dat je je al thuis voelt. Ik ben erg benieuwd naar de aantrekkelijke Amber met bakfiets en helm.
    Je broertje heeft ondertussen je bed in beslag genomen.

    Liefs Mama

  • 06 September 2015 - 22:45

    Lisette:

    Hi Amber, wat leuk om wat over je eerste ervaringen te lezen. Wat fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt! Ik blijf je volgen! Groeten Lisette Jacobs

  • 16 September 2015 - 11:30

    Annelieke De Graaf:

    Yo Ambertje!

    Leuk om te lezen dat je goed aangekomen bent! Ik was wel benieuwd naar wat nou echt ''koud'' is. Dus ik heb het even opgezocht en ik vind dat je met 16 graden nog niet mag klagen! :D
    Tijdens het lezen dacht ik van meestal zit er een tafeltje in de stoel. Toen ik verder las zag ik dat je daar na 5 minuten ál bent achtergekomen! Ik ben zooo benieuwd naar de aantrekkelijke Amber op de bakfiets! Ik zie je volgende verslag wel tegemoet komen en voor nu have fun!

    Liefs, Annelieke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 2940

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: