Living the life you love - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Amber Pullens - WaarBenJij.nu Living the life you love - Reisverslag uit Sandringham, Australië van Amber Pullens - WaarBenJij.nu

Living the life you love

Blijf op de hoogte en volg Amber

06 Oktober 2015 | Australië, Sandringham

Hii everybody,

Ondertussen zit ik hier alweer vijf weken, waarvan ik vier weken echt aan het werk ben. De tijd vliegt voorbij en ik heb het mega naar mijn zin. De afgelopen weken waren fantastisch en ik ga er vanuit dat er nog veel van deze weken gaan volgen.

Het werk als een Au-pair bevalt me goed, de kinderen zijn fantastisch en hebben echt humor. Ook zijn de dagen dat ik moet werken mooi ingedeeld. Op maandag let ik even op de kinderen als Sophie boodschappen gaat doen. Dan heb ik dinsdag, woensdag en donderdag dagen van 8-18.30, dit zijn dus behoorlijk lange dagen en op zaterdag nog 3-4 uurtjes. De rest van de tijd ben ik vrij :). Nu vragen jullie je natuurlijk 2 dingen af,, Ten eerste hoe ik mijn lange werkdagen door kom en ten tweede hoe ik dan mijn vrije dagen door kom. Nou dit is makkelijk. De eerste weken ging Anna (de oudste van 8) naar school en Viggo en Dex (tweeling van 4) 6 uur naar kindergarten. Dit is een soort van peuterspeelzaal, waar ze twee ochtenden naar toe gaan. Vanaf Februari zullen ze 15 uur naar kindergarten gaan en pas wanneer ze 6 zijn gaan ze naar de 'grote' school. Dit zijn dan meteen lange dagen van 9-15.30. Alle kinderen dragen een schooluniform en het is zelfs zo dat vanaf een bepaalde klas jongens en meisje gescheiden worden. Het schoolsysteem werkt hier dus een beetje anders dan in Nederland. De afgelopen twee weken hadden de kinderen voorjaarsvakantie. Een van de voordelen van vakantie is dat de kinderen niet om half 9 klaar hoeven te staan om Anna naar school te brengen. En uitgerekend in de vakantie zijn de kinderen nog voor half 9 zelf aangekleed en tanden gepoetst,, Top, ik ben blij dat ik weet dat ze het zelf kunnen XD.
Teruggaand naar het antwoord op de vraag. Wanneer we Anna naar school hebben gebracht ga ik met Viggo en Dex naar de speeltuin. Er zijn er genoeg in de buurt, dus elke dag wordt er afgewisseld. Dan zijn we met de lunch weer terug en lunchen we even. Daarna spelen de jongens vaak even zelf en kan ik aan mijn huishoudelijke taken. Ja, dat lees je goed.. huishoudelijke taken. Hieronder vallen de badkamer en wc schoonmaken, de kamers van de kinderen schoonmaken, stofzuigen, was ophangen en opvouwen (niet strijken, want dat is niet nodig als je goed vouwt !! ) en als laatste koken.. Ik heb zelfs al pompoensoep gemaakt en ik moet toegeven dat ik daar behoorlijk trots op ben:P Het duurt dan wel een half uur voordat ik 2 pompoenen geslacht heb, maar dan heb je ook wat. Tja moeder, het wordt dan toch echt wat met die oudste dochter van je :D

Rond een uur of 3 gaan we Anna weer van school halen en gaan we nog even buiten spelen. Om 5 uur gaat de tv aan en ga ik verder met eten koken en rond half 6 wordt er gegeten. Tegen de tijd dat we klaar zijn is het half 7 en komen de ouders thuis.

Mijn vrije uren zijn ook altijd goed gevuld. Doordeweeks ben ik s'avonds vaak in de sportschool te vinden, hier volg ik zo nu en dan een les om fit te blijven. Dit moet ook wel aangezien ik een weddenschap heb met mijn zusje en mijn weekenden vooral bestaan uit gezellig eten en drinken met de meiden. De tweede week dat ik hier was heeft deze groep zich gevormd tijdens een picknick. We zijn allemaal au-pairs en komen uit Sandringham of Beaumaris (dit is een suburb dat bijna naast Sandringham ligt). Met hun breng ik vaak de weekenden door. Op zaterdag gaan we iets leuks doen, we hebben een picknick gehad, een sleep-over en we zijn op stap geweest. Afgelopen weekend hebben we de footie finale gekeken op federation square. Dit was nogal een bedoeling, de dag ervoor was zelfs een public holiday. Hoe bizar.. Het was wel vet om dit te zien op federation square, maar om eerlijk te zijn snapte ik niks van de regels en na 15 minuten was al duidelijk wie er ging winnen. Dus heel veel van de footie finale heb ik niet gezien XD

Elke zondag ga ik met deze meiden lachen/brunchen bij The Elephant, hier hebben we na 2 keer een traditie van gemaakt. Hier hebben ze de beste smoothies, waar je na al dat eten echt behoefte aan hebt :P. Er is nog een ander cafe in Sandringham waar ik graag naar toe ga, hier hebben ze de beste cookie-sandwiches. Ja, zo heten ze serieus, omdat ze veel te groot zijn om cookie genoemd te worden. Mijn persoonlijke favoriet is de salted-caramel, hmmmmmmm (ik kan er nu al weer bij wegdromen).

Op dit moment is het weer hier ook geweldig, de afgelopen twee dagen is het boven de 30 graden geweest. Morgen is het iets minder, maar daarna loopt de temperatuur weer op tot 25 graden. Ik ben dus ook veel op het strand te vinden en loop me als een dolle in te smeren om niet in een kreeft te veranderen. Het is hier nu lente, maar het voelt aan als de zomer in Nederland.. Dit beloofd nog wat, hihi.

De komende weken ga ik ook met deze meiden samen zitten om een aantal dagtrips te plannen en op ontdekkingstocht te gaan. Er zullen dan ook foto's langs gaan komen van koala's en kangoeroe's etc. Ik kijk hier nu al naar uit !

Ook aan de Australische uitspraken raak ik enigszins gewend, maar op het moment dat ze echt Australisch gaan praten versta ik er helemaal niks meer van. Ze zeggen echt no worries in elke zin, iets waar ik heel erg aan moest wennen. Maar ik hou er nu wel van :). Daarnaast zijn ze heel geïnteresseerd in de andere persoon, willen ze graag hun verhaal weten en hun helpen. Iedere keer wanneer ik naar een speeltuin ga is er wel iemand die zegt 'Where you from, you got an accent'. En heb ik vervolgens een heel gesprek over waar ik vandaan kom en wat ik hier doe etc. Super lief, maar zo niet wat ik gewend ben. Ik dacht bijna 'bemoei je met je eigen zaken'. Maar zo ben ik natuurlijk niet, dus heb met iedereen een super tof gesprek gehad en ben ik veel over Melbourne te weten gekomen en dat het in de zomer geweldig moet zijn ! Komt mij dat even mooi uit XD

Lots of love,
Amber

  • 06 Oktober 2015 - 15:50

    Mellanie:

    Heeey Amber,

    wat een heerlijk verhaal weer! Ben benieuwd naar je dagtipjes en wat voor spannende beesten je allemaal gaat ontmoeten. En dan bedoel ik niet die in de clubs, maar inderdaad koala's enz ;).
    Geniet ervan!

    x Mell

  • 06 Oktober 2015 - 18:04

    Jenny:

    Hoi, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. je hebt je draai al gevonden zo te lezen. geniet van de mooie dingen die komen gaan en die foto's zien we graag
    X Jenny en de rest

  • 06 Oktober 2015 - 20:22

    Ilona:

    Lieve Amber, wat een enorm gezellig en enthousiast verhaal! Leuk om te lezen en ontzettend fijn dat je het zo naar je zin hebt! Maar het is ook hard werken lees ik wel. Geniet lekker verder. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amber

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2928

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 01 Juni 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: